03 stycznia 2009

PageRank

Wiele osób ostatnio strasznie krytykuje wspominanie o PageRank przy okazji pozycjonowaniu. Według mnie zupełnie niepotrzebnie. To prawda, że PageRank nie wpływa bezpośrednio na pozycję, ale za to jest bardzo dobrym miernikiem tego jaką wartość ma strona. Wiele osób pisze, że czasem PageRank jest brany z kosmosu, ale według moich obserwacji tak wcale nie jest.

Praktycznie wszystkie moje strony, które staram się dobrze podlinkować mają PageRank 4. Nie skacze mi to nigdy tak, że raz jest jeden 1, a potem 4, potem 2. Wiele osób po prostu nie rozumie chyba skąd się PageRank bierze ;) Ma na to wpływ przede wszystkim linki z innych stron (głównie tam gdzie jest duży PageRank i mała liczba linków wychodzących). Kolejny czynnik to ilość linków, które posiadamy na stronie. Liczą się linki wewnętrzne i zewnętrzne. Ja mam tych linków (zwłaszcza zewnętrznych) bardzo mało. Dlatego utrzymanie PageRank 4 nie jest żadnym problemem.

Zauważono także, chyba nikt z tym nie będzie polemizował, że jeden link ze strony o wysokim PR będzie miał dużo większą wartość w SERP niż link ze strony o bardzo niskim PR. Czyli PR w ten sposób ma jakiś wpływ na pozycje, ale na strony, które linkujemy. Pytanie zawsze pozostaje to samo, jak duży ma wpływ, czy też jak mały w stosunku do innych czynników.

Brak komentarzy: