18 stycznia 2009

Zmiana pozycjonowanej strony w serwisie

Przez kilka miesięcy męczyłem się by strona z drugiej pozycji przeskoczyła na pierwsze miejsce. Dokładnie sytuacja wyglądała tak, że druga i trzeca pozycja była moja - strona główna (praktycznie bez tekstu) oraz podstrona (z pozycjonowanym title i dużą ilością treści). Zanim jeszcze zacząłem pozycjonować podstronę, pozycjonowałem stronę główną i udawało mi się przeskakiwać z konkurencją raz oni pierwsze miejsce, raz ja. Niestety po zmianie części linków na podstronę, ona już nigdy nie wskoczyła na pierwsze miejsce. Do tego kolejność zawsze była identyczna - strona główna, a potem podstrona.

Sytuacja trwała z pół roku gdy powiedziałem sobie dość i dopaliłem odrobinę stronę główną. Efekt? Wskoczyła po miesiącu na pierwsze miejsce. Nie bardzo umiem zrozumieć tą sytuację. Linków zwrotnych wg yahoo do podstrony jest 3400, natomiast do strony głównej 1600. Jak pisałem podstrona ma lepszy tytuł, ma także unikalny content. Dlaczego więc podstrona nie mogła przeskoczyć strony głównej? Zostaje to dla mnie tajemnicą. Pozostaje mi się tylko cieszyć z efektu - 1 i 2 pozycja.

Brak komentarzy: