02 sierpnia 2008

az.pl - niska jakość usług

W jednym z ostatnich swoich wpisów na temat firm hostingowych pominąłem przypadkiem az.pl. Tak się złożyło, że miałem w ostatnich dniach duże problemy z tą firmą ponieważ przez przynajmniej 7 dni nie umieli uporać się ze zgłoszonym problemem (codzienne e-maile i dzwonienie). Wynikiem zaistniałej sytuacji były trzy nie działające strony klienta, a z tego dwie były pozycjonowane. Jak się można domyślić pozycje poleciały ostro w dół i dzięki opieszałości firmy az.pl będę miał mniejsze zyski.

Dla zainteresowanych osób podaje błąd:

[Fri Jul 25 03:35:56 2008] [notice] mod_fcgid: call /home/xmn999/public_html/strona/index.php with wrapper /usr/local/cpanel/cgi-sys/php5 -c /home/xmn999/public_html/strona/php.ini

Po 4 dniach chciałem przenieść strony klienta na inny hosting, ale tutaj pojawił się kolejny problem bo nie mogłem wyeksportować żadnej bazy w phpPgAdmin. Oczywiście napisałem do boku, ale odpowiedź dostałem po 2 dniach i to jeszcze w stylu "proszę podać dokładny namiar na bazę danych". Rozjebali mnie po prostu. W innych hostingach taką odpowiedź dostaje się do kilkudziesięciu minut, że brakuje tej informacji by zbadać problem.

Firma az.pl to jedna z niewielu firm, która umożliwia zmianę ustawień php nie przez plik .htaccess, ale php.ini. Problemów z tym jest masa bo trzeba do nich napisać, że chcemy aktywować dany plik, a co zabawniejsze na odświeżenie pliku trzeba czekać jedną godzinę. Wyobraźmy sobie, że edytujemy ten plik i robimy błąd, plik się odświeża i strona przez godzinę nie działa.

Pomyśleć, że jeszcze dwa tygodnie temu żałowałem, że nie zmieniłem hostingu z nazwa.pl na az.pl z uwagi na bardzo atrakcyjne ceny, które wprowadzili. Za 79.50 PLN netto można wykupić serwer na rok, a za 127.2 PLN netto na dwa lata! W nazwa.pl zapłaciłbym z uwzględnieniem półrocznej promocji (na którą już się nie łapię) + dwa lata hostingu 601 PLN netto. Tyle, że az.pl mnie po prostu dobija jak chodzi o obsługę oraz rozwiązania, które stosują. Do tego mają ten beznadziejny CPanel, w którym np. zarządzanie domenami to tortura.

17 komentarzy:

Unknown pisze...

Pomyśleć, że wystarczy nie skąpić grosza i wykupywać np. na progreso.pl
które nie robi durnych promocji pt. serwer na rok za 1zł itp...

Dzięki czemu nie są tak przeciążeni. Fakt, BOK też czasem długo odpisuje, ale rzetelnie (przynajmniej ja nigdy się nie zawiodłem).

Wkurza tylko że nigdy nie informują o kontrolowanych padach serwera (upgrade, przenosiny itp)

Wiktoria pisze...

Adik

ja już w az.pl siedze od ok 3 lat. Mają wzloty i upadki a także coś ponad klikunastu serwerów.

Kiedyś 12 godzin miałem pad hermesa... innym razem hadesa,

w razie problemów z serwerami zawsze pisze do właściciela, który szybko odpisuje i wyjaśnia zaistaniały problem lub zgłasza to adminą

ps. mam u nich również kilkadziesiąt domen, z usług domenowych jestem bardziej zadowolony

Anonimowy pisze...

osz kurde, chyba padam bo to co napisalem nie trzyma sie stylistycznie kupy... a i literówek - wybaczcie ;)

Anonimowy pisze...

Ja mogę polecić firehost.pl mam tam konto od marca naprawdę stabilny i szybki kontakt. Co najważniejsze bardzo dobry support, każdy problem rozwiązują, ostatnio mieli pada 24 h ale nie narzekam. 24h padu na 130 dni to i tak niezle ;)

Unknown pisze...

CPanel jest beznadziejny? To jedyny panel, jaki trawię. Nie ma drugiego takiego, co by dawał tyle możliwości, tyle, że trzeba wiedzieć co się robi!!

Urleusz pisze...

[Fri Jul 25 03:35:56 2008] [notice] mod_fcgid: call /home/xmn999/public_html/strona/index.php with wrapper /usr/local/cpanel/cgi-sys/php5 -c /home/xmn999/public_html/strona/php.ini

to jest blad ?

to jest zwykle wywolanie PHP, kolega nawet nie wiem o czym pisze a pluje jadem :)

pracowalem kiedys w firmie hostingowej i tacy ludzi bruzdzili sobie w kodzie dostawali bledy na stronach i zglaszali to jako blad "serwera"

tlumczac to na jezyk polski, zepsuli sobie i chcieli zeby im ktos za darmo zrobil wiec jesli plujesz jadem kolego to wklej kod bledu lub blad :)

nie chce tu bronic nikogo, ale trzymam tam 8 for i kilka portali na roznych serwerach i jakos nigdy nie mialem problemu z "bledami"

co do BOK`u roznie z tym jest

jesli chodzi o cpanel to puknij sie.. to najlepszy obecnie panel na rynku, nie ma lepszego najwieksi hosterzy za granica go uzywaja... jest najbardziej rozwijany i nie brakuje takich rzeczy prpostych jak spambox ktory w homie do dzisiaj chyba nie ma i cala twoja poczta albo jest kasowana albo nie...

stormfly pisze...

@darkt: rzeczywiście to nie błąd, ale na tym wywołaniu wszystko się sypało i nic innego nie było w logach, co do reszty to co piszesz to jest jakaś abstrakcja, nikt nie musi poprawiać kodu, który pisze bo on działa jeśli serwer jest dobrze skonfigurowany, a firmy hostingowe nie mają wiedzy dużej o PHP więc na pewno nie będę ich prosił o jakieś rozwiązania problemu z kodem... więc proszę nie pisz więcej takich bzdur

cieszę się, że umiesz stawiać fora... ale to tylko świadczy o tym, że umiesz przeczytać instrukcję instalacji ;) naprawdę fascynujące

Urleusz pisze...

jasne wszyscy bzdury pisza tylko nie ty :) co do php.ini to nie wiem skad ty masz takie traumatyczne przezycia utworzylem sobie php.ini zostal podpiety godzine od napisania emaila do boku.


co do kodu firma oferujace fantastico w panelu oczywiscie strzelala by sobie w stope konfigurujac zle serwer hostingowy pod automatycznego installera w ktorym sa wszystkie popularne fora po to tylko zeby sobie narobic smrodu :)

naprawde bardzo inteligentna logika...

aha co do "for", mam tez u nich swoja aplikacje, na prosbe wyslali mi bez problemu output z debugera... trwalo to 6 godzin od wyslania e-maila do nich

na reke poszla mi tak tylko jeszcze jedna firma w polsce!! kei.pl (ktora rowniez polecam i chwale )

a to zdanie to poprostu HIT
"
a firmy hostingowe nie mają wiedzy dużej o PHP
"

czlowieku jesli firmy ktore prowadza hosting nie wiedza czym operuja to ja ci gratuluje podejscia do tematu
przecietny administrator zna podstawy php, ci lepsi potrafia poprawiac zaawansowany kod :) oczywiscie nie sa oni programistami ale wiedza doskonale co jak i dlaczego dziala...
jak mozna skonfigurowac php nie wiedzac co dana funkcja robi i jak dziala ?
przeciez to jak prowadzenie samochodu nie wiedzac dlaczego kola sie tocza...

wez sie czlowieku zastanow co ty w ogole piszesz :)

na internecie kazdy moze opluwac "bezkarnie", ja nie twierdze ze twoj przypadek jest bezuzasadniony przynajmniej w czesci kontaktowej o reszcie sie nie wypowiem bo nie znam tematu!
jesli chcesz juz krytykowac to rob to z glowa a nie bo sie pogniewales

Unknown pisze...

ta głupia strona służy autorowi do pozycjonowania innych stron (prawe menu). nie przejmujcie się więc głupotami i zlewajcie jego opinie.

sf pisze...

@Urleusz: każda ocena jest subiektywna, masz inne zdanie o tej firmie, ja posiadam inne, dla Ciebie fakt, że strona nie działa kilka dni jest nieistotne, dla mnie ma to duże znaczenie

podałem kilka rzeczy, które są uciążliwe, nie wygodne i przez to ten hosting dla mnie wypada słabiej niż konkurencja

nie wiem nad czym mam się zastanawiać, opisuje swoje problemy, które mnie spotkały z daną firmą, to, że Tobie się udało załatwić jakąś sprawę o niczym nie świadczy bo to też jest pojedynczy przypadek


@Spooky: prowadzisz lepszą? daj link, to, że linkuje swoje strony to nie trzeba być geniuszem by zauważyć, każdy ma do tego prawo, są to strony o bardzo podobnej zawartości więc linki są dla niektórych osób przydatne

rozumiem, że ignorujesz wszystkie strony, które mają linki? ;)

Unknown pisze...

Najśmieszniejsze w tej całej historii jest to, że teraz mój klient padł ofiarą az.pl W sumie sam nie jestem bez winy. Dwa dni temu mieli problem z RAIDem a dziś poszło się paść kilka tabel MySQL. Kopię mam tylko przez fuksa, że tydzień temu nam zmienili serwer :o

Anonimowy pisze...

chlopie jakis ty normalnie pechowy... oczywiscie w panelu "nie ma" opcji backupow ( jak w kadzej firmie ktora daje cpanel ), mam konta i w az i home i innych.. i wszedzie sa kopie minimum z 3 dni do tylu..w az odzyskiwalem na prosbe nawet z 6 dni wstecz... na prosbe! firmy sobie robia kopie bezpieczenstwa dla siebie a nie dla ludzi... do backupu sluzy cron i opcja w panelu... skad u ludzi jakies takie dziwne przeswiadczenie ze sie wszystko nalezy... a klient wystarczy ze zainstaluje joomle i oczywiscie codziennie z reklam leca miliony dolarow :))).. oczywisice backupy... dbanie o trojany, aktualacje joomli to firma hostingowa ma zrobic.. r0tfl
szkoda gadac chlopie.. jak ci w home nie odzyskaja backupu z przed 2 tygodni np. to powiesz ze to kiepska firma tez ? twoim swietym obowiazkiem jest robienie sobie kopii, tak naprawde operator hostingowy ma obowiazek udostepnienia kopii jesli z jego "winy" twoja baza nie dziala... w innym wypadku moglby sie na ciebie wypiac...ale ze zyjemy w polsce to udostepniaja mimo wszystko

stormfly pisze...

Ludzie, ja Was nie rozumiem. Jeśli korzystam z kilku hostingów czy też klienci korzystają to widzę gdzie są jakie problemy. Jeśli z jakimś hostingiem jest dużo problemów tzn. że jest gorszy od innych i nie ma się o nim dobrej opinii. Ostatnio na az.pl znów klient (tym razem inny) miał nieciekawą sytuację bo coś przenosili z jakiegoś serwera na serwer i co się stało? Źle przegrali bazę postgresql, zapasowa baza była uszkodzona, a stary serwer już wyrzucili... super profesjonalne podejście. Trwało to 1-2 tygodnie zanim ręcznie poprawili uszkodzony plik i w końcu znów zaczęła działać.

Chcecie to miejcie dobre zdanie o az.pl, ja takowego nie mam.

Grendel pisze...

az.pl to co raz większa porażka - niestety. Przez pierwsze 2 lata było nadzwyczaj dobrze, a tu nagle "przenosiny serwera" - tydzień (!!!) brak dostępu do strony www, poczta nie dochodzi... Bossko... Pomysły serwisu pt "proszę zmienić ip w konfiguracji strony" końcą się seriami potwierdzeń o zmianie i kolejnych problemach. Teraz strony chodzą, ale niektóre podstrony mają jakieś przedziwne problemy w stylu "out of memory"... Wszystkie bez wyjątku jednak chodzą koszmarnie wolno, jakby hosting stał w Nowej Zelandii... Czas na zmiany... Do kwietnia wytrzymam...

Anonimowy pisze...

dotyczy az.pl !!!
całe szczęście,że jeszcze nie zapłaciłem, na razie 14 dniowy czas testowy bezpłatnie. Ale: od soboty godz 16 do poniedziałku godz 8 rano nie ma kontaktu. Czyli padnie Twoja strona z WINY AZ.PL - do poniedziałku 8 rano możesz tylko gwiazdy na niebie liczyć. Poza tym do każdego panelu inny login, inne hasło. Co prawda hasło możesz zmienić sam, ale loginy ... KOSMOS, trzeba chyba mózg na 40 tonowej ciężarówce wozić, żeby takie loginy zapamiętać.
A do tego to firmowe hasło przy próbie logowania do cpanel :
SERWUJEMY NJLEPSZY HOSTING
O pingach juz nie mówię. Wystarczy porównać z innymi, a nawet z darmowymi czwartorzędowymi firmami hostingowymi.

Anonimowy pisze...

Dotyczy az.pl !!!

Używam az.pl prawie rok, połakomiłem się na niską cenę.
Może komuś przyda się informacja, że jakość usług znacznie się podniosła.
Owszem zdarzają się błędy ale rozwiązywane są błyskawicznie, cpanel działa świetnie, hasła mam dwa więc nie zgadzam się z przedmówcą.
Na pewno nie są to prędkości jak na home ale z dnia na dzień jest co raz lepiej, prędkość wysyłania ostatnio nieźle podskoczyła i można już ładować 10 plików na raz.
Stosunek ceny do jakości bardzo korzystny.
Wracając do cpanel - w porównaniu do home to jest genialny, nowy system home jest kiepskim dowcipem...

Anonimowy pisze...

Totalna padaka
- strony wczytują się wolno, a czasem w ogóle
- pliki potrafią się czasem zmienić na archiwalne
- raz mi wysypali wszystkie subdomeny, dobrze ze szybko to ogarnolem bo nie raczyli poinformować o zmianach
- nie potrafią powiedzieć nic na temat obciążenia tylko tyle ze trzeba wykupić droższy hosting


BRUTALNIE MÓWIĄC NAJBARDZIEJ POSRANY HOSTING Z JAKIM MIAŁEM STYCZNOŚĆ !!!